کوچه مهربانی

کوچه مهربانی

دلنوشته های مردی تنها
کوچه مهربانی

کوچه مهربانی

دلنوشته های مردی تنها


خواستم پنجره را باز کنم گفتی نه!
جای ِ مهتاب تو را ناز کنم گفتی نه!

دست بردم بزنم پرده به یکسو و خودم
خانه را غرق در آواز کنم گفتی نه!

به سرم زد گل ِ گلدان ِ اتاقت بشوم
عطر ِ خود را به تو ابراز کنم گفتی نه!

آرزو داشتم آیینه شوم تا که تو را
یک دل ِ سیر برانداز کنم گفتی نه!

زخمه برداشتم از شوق شده مثل نسیم
تاری از موی ِ تو را ساز کنم گفتی نه!

آمدم حافظ ِ آن شاخه نباتت باشم
عشق را ساکن ِ شیراز کنم گفتی نه!

زیر ِ آوار ِ سکوتی که به جانم می ریخت
لب گشودم سخن آغاز کنم گفتی نه!

دلخور از تو به در ِ باز ِ قفس خیره شدم
آسمان گفت که پرواز کنم گفتی نه!
چند وقتی است که تو بی خبر از حال منی

فارغ از دغدغه ی پرسش ِ احوال منی

مثل یک سایه ی موهوم نمی دانم ...نه

من به دنبال توام ...یا تو به دنبال منی .!؟

گله ای نیست اگر یک دفه دورم بزنی

تو همان سیب نچرخیده ی اقبال منی

این همه بد به دلت راه نده ،طوری نیست ....!

تو مگر نیمه ی آشفته ی آمال منی ...؟

سالها دل طلب جام جمت را می کرد .....

هر نفس در هوس گردش امیال منی

ای من با تو عوض شد به خیالم یا نه ...

من همه مال توام یا توهمه مال منی

زندگی در نفس توست خدا می داند ...

گرچه هر روز خدا بی خبراز حال منی




نظرات 2 + ارسال نظر
zohre یکشنبه 16 اسفند 1394 ساعت 21:51 http://baaroonpaizi.blogfa.com

امشب دلم می‌خواهد بنویسم اما نمی‌دانم؟ از چی؟ از کی؟ از کجا؟

زندگی در گذر زمان پیچیده می‌شود و ما نیز در پیچ و تابهای پیچیده آن پیچ می‌خوریم؛

و آن هم چه پیچ‌خوردنی!!!

دلم خیلی چیزها می‌خواهد،

که یا باید با صبوری به انتظار آن بنشینم،

یا آه و فغان سردهم که پس تا به کی باید ا نتظار بکشم؛

و یا آنها را فراموش کنم...

نوسان بین این احساسات منطقی و عاطفی انسان را به چالش می‌کشد.

چالشی که گاه هیچ ثمری نداشته و گاه بروندادی خیره کننده خواهد داشت!!

در هر حال زندگی همین است دیگر؛

همین ندانستنها، امیدها، انتظارات و گاهی هم نرسیدنها...

نمی‌دانم شاید هم تنها اینها در کنار هم معنی می‌دهند!

شاید اگر همیشه هرچه می‌خواستیم بود و این مکمل‌ها در کنار هم نبودند زندگی هیچ جذابیتی نداشت.

باز هم به نقطه‌ی همیشگی‌ام رسیدم که بگویم:

"نمی‌دانم"

آری نمی‌دانم که چه بخواهم...

zohre یکشنبه 16 اسفند 1394 ساعت 19:07 http://baaroonpaizi.blogfa.com

شعرهات عالین عزیزم❤

بازم از حضورتون ممنون ایشالا همیشه شاهد حضور شما دوستای عزیزباشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد